Sunday, March 5, 2017

Du är hemliga vännen min

Du är hemliga vännen min.
Du har hittat mig, jag är din.
Jag vill gå med över allt där
du går, stå vid din sida och
dig förstå. Jesus, jag är din.

Fast kag inte kan se dig här,
finns du i Brödet och är mig när,
väntar och längtar att vara med mig.
Säg vad du vill. Jag vill likna dig.
Jesus, jag är din.

Du min Mästare och min  Gud,
närmare mig än min egen hud,
var hos mig alltid i natter och dar.
Om allt försvinner,
så finns du kvar,
Jesus, jag är din.

Är jag rädd eller är jag glad,
härliga dagar när allt går bra ,
kämpiga dagar när ingenting går:
dig har jag alltid, hur än jag mår.
Jesus, jag är din.

"Allt blir bra, bara tro på  mig!"
Det har du lovat. Jag tror på dig.
Låt alla dem som jag  träffa  idag
upptäcka att det är du och jag.
Jesus , jag är din.

T A. Piltz 2005 * Nederlandsk vaggsång ( Groningen- Friesland)

No comments:

Post a Comment