Sunday, November 11, 2018

O ljuva Sakrament

O ljuva Sakrament , Gud i vår dödlighet,
som bott bland oss och känt en
mänskas ensamhet. Jagkommer till dig
än engång med salig hunger och med sång,
o ljuva Sakrament, o ljuva Sakrament.

Min villas Sakrament,
MIT hem var än jag går.
I allting som har hänt
fanns du, och nu du står
och väntar att bli allting för mig
som längtar att bli ett med dig,
o ljus Sakrament ,
o ljuva Sakrament,

Min räddning Sakrament,
i flödvägens Guds Ark.
Du stormarna har sänt
och är min fasta mark.
Var du min tillflykt, var min grund,
i provningens, i dödens stund,
o ljuva Sakrament,
o ljuva Sakrament .

O höga Sakrament,
o djupa hemlighet ,
du enda fundament
för allas enighet.
Gör blicken ren, så jag kan se
dig själv i andras ansikte,
o ljuva Sakrament,
o ljuva Sakrament.

TF. Stanfield(1835-1914), A. Piltz 2009* M F. Stenfield( 1835-1914)




No comments:

Post a Comment