Sunday, February 3, 2013

Upprepning av föregående

 1 Herre hör min bön, lyssna till mitt rop om nåd, svara mig, ni som är rättfärdigt och trogen.
 2 Ta inte din tjänare att döma, för ingen dödligt är bara i dina ögon.
 3  Fienden har drivit mig, krossning mitt liv till marken, skicka mig till mörker med de långa döda.
  4  Och så min ande sviker mig, mitt hjärta är fultt av rädsla.
  5  Jag minns de dagar för länga sidan; jag mediterar på vad du har  gjört och överväga arbete handen.
   6  Jag sträcker ut min hand till dig, och törstar efter dig som en förtorkad mark.
   7  Herre svara mig snabbt, min ande är smärta i längtan. Dölj inte ditt ansikte  för mig, rädda mig från att gå ned i graven.
    8 Låt gryningen ge mig ord för din kärlek, i dig ensam jag lägga min tillit. visa mig vägen jag ska gå, för att du lyfter jag min själ.
     9 Rädda mig från mina fiender, Herre för att du jag fly för tillflykt.
     10 Lär mig att göra din vilja, för du är min Gud. Låt din ande leda mig på en säker väg.
fri mig från nåd; i rättvisa.
      11Du är barmhärtig , krossa mina fiender och förstöra alla mina fiender, för jag är din tjänare.


Från  psalm 143 christian community bible
     

No comments:

Post a Comment