Sunday, September 7, 2014

Jesus , vår Herre, di går ibland oss

Jesus, vår Herre, du går ibland oss,
Ofattbart nära dig kommer vi .
I dina vingars skugga du visar  vägen ,
tills faran är förbi .

I allt som är du ville oss tjäna,
i allt som händer, ljuvligt som svårt,
du ville dela öde och villkor,
vårt sår är ditt, ditt blod är vårt.

Du blev min nästa, du kom mig närmre
än jag kan komma min egen kropp.
Låt mig få bli en bild av din närhet
för den som saknar mod och hopp.

Fast våra ögon aldrig har sett dig,
fast du är bortom tankarnas flykt,
finns du och lovar stå vid ditt löfte
att bära oss och allt vi byggt.

Inte på andra sidan av jorden
men innerst inne i hjärtats rum,
mitt i vårt liv , i tingen som sker oss
ge oss ett ord, var inte stum!

Jesus, vår Herre, du är vår framtid,
varhelst i världen människor finns.
Följ varje steg , bli kvar vid vår sida,
du som ditt ord och löfte minns.

No comments:

Post a Comment